EMNİYET KEMERİ BAĞLANTI NOKTALARI TEST SİSTEMİ

Emniyet Kemeri Bağlantı Noktaları

Test Sistemi

Emniyet Kemeri Bağlantı Noktaları Test Sistemi, araştırma-geliştirme çalışmaları ve mevzuata uygunluk testleri (ECE R14, ECE R17, FMVSS 207, FMVS 210 vb.) için dizayn edilen bir test sistemi olup, bir veya birden fazla koltuğa aynı anda regülasyonlarca belirtilmiş noktalardan çekme yükü uygulanarak, emniyet kemerine gelen yükleri araç şasesine ileten bağlantı noktalarının bütünlüğünü test etmek amacıyla kullanılır.

 

Testler emniyet kemeri bağlantı noktalarını kapsayan bir araç yapısı veya komple bir araç üzerinde gerçekleştirilir ve aynı tip koltukların bağlantı noktası testleri aynı anda gerçekleştirilebilir. Yük uygulanacak noktaların kolayca ayarlanabilmesi adına her birine 3 adet servo-hidrolik aktüatör bağlanabilen 3 adet yatay kiriş elektrik motoru aracılığıyla dikeyde ayarlanabilirken, her bir aktüatör de yatayda kolayca ayarlanabilmektedir. Ayrıca aktüatörlerin yere göre olan açıları da arka kısımlarında bulunan döner mafsallar sayesinde ayarlanabilir. Regülasyonlarca tarif edilen yükleme aparatları ve çekme halatları da dilendiği takdirde sistemle birlikte verilebilmektedir.

 

Aktüatörlerde kullanılan servovalflerin tepki süreleri, sensör hassasiyetleri ve bunun gibi regülasyonlarda tanımlanan diğer isterler bu sistem tarafından karşılanmaktadır. Son derece gelişmiş kullanıcı dostu yazılımı sayesinde gerekli yük veya pozisyon profilleri uygulanıp, test sonuçları otomatik olarak oluşturulabilir.

  • Standart sistemde, birim sayısı 3, 6, 9 veya 12 olarak belirlenebilir.
  • Elektrik sistemlerinde statik kuvvet 39 kN iken, hidrolik sistemlerde bu değer 40 kN olup 210 bar basınç altında çalışmaktadır.
  • Elektrik sistemlerinde dinamik kuvvet 36 kN değerinde olup 430 mm/s hızında çalışırken, hidrolik sistemlerde bu kuvvet 20 kN olup 300 mm/s hızında çalışmaktadır.
  • Sistemin strok (hareket mesafesi) 750 mm olarak belirlenmiştir.
Otomotiv
Havacılık
Raylı taşıma
Üretim & Kalite