BATARYA TİTREŞİM TESTLERİ

Batarya Titreşim

Test Sistemleri

Yeni teknoloji pillere yönelik araştırmalar, enerji yoğunluğunun önemli ölçüde iyileştirilmesi vaadiyle son on yılda hızlanmıştır. Bu araştırma, uçak, elektrikli ve hibrit araçlar (EV’ler ve HEV’ler), 2 ve 4 tekerlekli hafif elektrikli araçlar (LEV’ler) ve dizüstü bilgisayarlar ve giyilebilir cihazlar gibi kişisel eşyalarda daha fazla lityum iyon pil uygulamasına yol açmıştır. Bu yeni teknoloji pillerden kontrollü enerji salınımı, faydalı elektrik gücü sağlar. Enerjinin kontrolsüz bir şekilde serbest bırakılması, duman, yangın, patlamalar veya bunların herhangi bir kombinasyonu gibi tehlikeli durumlara neden olabilir.

 

Kontrolsüz enerji salınımları, çok çeşitli fiziksel/çevresel koşullardan veya sıcaklık, nem, titreşim ve şok gibi olaylardan kaynaklanan hasarlardan kaynaklanabilir. Bu koşullar, ister normal çalışmadan ister bir araç kazasından kaynaklansın, akülerde feci sonuçlara yol açacak şekilde hasara neden olabilir. En kötü senaryoda, hasar yüzlerce derecelik hızlı bir sıcaklık artışına yol açarak termal kaçağa ve yangın ve patlama riskine neden olabilir. Çevresel koşullar veya fiziksel olaylardan kaynaklanan sorunlar, pilin ve ilgili mekanik sistemlerin uygun fiziksel tasarımı ile azaltılabilir veya ortadan kaldırılabilir. Ancak, pilin veya ilgili elektro-mekanik bileşenin amaçlanan kullanımı için güvenli kabul edilmesinden önce geçerli bir tanınmış standarda uygunluğu test edilerek doğrulanmalıdır. Pil güvenlik standartları ve düzenlemeleri, gerçek pil uygulamalarında bulunan kötü niyetli çevre koşullarında test yapılmasını gerektirir.

Sıcaklık, nem, titreşim ve giriş elektrik gücü kombinasyonlarının, yer ve uçuş operasyonları sırasında güvenlik, bütünlük ve performans açısından elektrikli ve elektro-mekanik bileşenler üzerindeki zararlı etkilerinin farkında olarak MIL-STD-810H, Birleşik ortamlarda bileşenlerin test edilmesini kapsayacak şekilde Yöntem 520.5 eklendi. Kombine ortamlarda test etme, bireysel ortam testi sırasında sergilenmeyecek hatalara neden olabilir. Bu test yönteminde yeni olan, ortam olarak giriş elektrik gücünün eklenmesidir; gerilim/frekans değişimlerini ve sisteme özgü geçici durumları (varsa) içerecek şekilde. Taşıma, depolama, çalıştırma ve bakım sırasında görülebilen karmaşık ortam karışımını çoğaltmak neredeyse imkansız olsa da amaç, performans ve yetenekleri belirlemek için test edilen cihaza temsili gerilim kombinasyonları uygulamaktır.

Sentek Dynamics, kardeş şirketi Crystal Instruments ile birlikte, çok çeşitli standartlar ve spesifikasyonların gerektirdiği kombine mekanik, çevresel ve termal testler için anahtar teslim çözümler sunmaktadır. Sentek Dynamics’in Crystal Instruments’ın Spider-101 Denetleyicisine sahip THV Serisi Çevresel Test Sistemleri, ürün geliştirme/sertifikalandırma ve güvenilirlik iyileştirme için anahtar teslimi bir çözüm sunar. IEEE Zaman Senkronizasyonuna sahip Crystal Instruments kontrol cihazı, pillerin, elektrikli ve elektro-mekanik bileşenlerin birleşik sıcaklık, nem ve titreşim testleri için optimum çözümdür.

  • Sıcaklık, nem, titreşim vb. için çalışma programlarını ayarlamak için bir kullanıcı arabirimi.
  • Kullanıcıların, bir PC'nin tüm cihazları aynı anda kontrol etmesine izin veren Ethernet üzerinden birden fazla donanım cihazını bağlamasına izin veren tamamen ağ bağlantılı
  • Bir CAN veri yolu aracılığıyla pil bilgilerini alma ve acil durum kapatma dahil çeşitli eylemleri gerçekleştirme yeteneği
  • Tek bir yazılım uygulamasıyla erişim ve kontrol
  • Veri toplama doğru zaman senkronizasyonludur
  • Birleştirilmiş bir test raporu – Test raporları birkaç uygulamadan ayrı olarak oluşturulursa, Crystal Instruments'ın EDM THV Yazılımı tarafından oluşturulan entegre test raporunun aksine, zaman saati ve programlar koordine edilmeyecektir.
  • BATSO 01 Hafif Elektrikli Araç (LEV) için Enerji Sistemlerinin Değerlendirilmesi Kılavuzu – İkincil Lityum Piller
  • MIL-STD-810H - Birleştirilmiş ortamlarda bileşenlerin test edilmesini kapsayacak şekilde eklenen Yöntem 520.5 ile yayınlandı.
  • IEC 62133 - Taşınabilir Mühürlü İkincil Piller ve Bunlardan Yapılan Piller için Güvenlik Gereksinimleri
  • IEC 62660-2:2016 - Elektrikli Karayolu Taşıtlarının Tahrikine Yönelik İkincil Lityum İyon Piller Güvenilirlik ve Kötüye Kullanım Testi
  • IEC 62113-2:2017 - Alkali veya diğer Asit Olmayan Elektrolitler İçeren İkincil Piller ve Piller - Taşınabilir Uygulamalarda Kullanım İçin Taşınabilir Mühürlü İkincil Piller ve Bunlardan Yapılan Piller için Güvenlik Gereksinimleri.
  • IEC 62660-3:2016 - Elektrikli Karayolu Taşıtlarının Tahrikine Yönelik İkincil Lityum İyon Piller – Güvenlik Gereksinimleri
  • ISO 12405-1 - Lityum-iyon çekişli akü paketleri ve sistemleri
  • SAE J2464 - Elektrikli Araç Aküsü Kötüye Kullanım Testi
  • SAE J2464:2009 - Elektrikli ve Hibrit Elektrikli Araç Şarj Edilebilir Enerji Depolama Sistemi (RESS) Güvenlik ve Kötüye Kullanım Testi
  • SAE J2380 - Tek pil dayanıklılık testi
  • UL 2054 - Pil Paketleri için Test Etme ve Sertifikalandırma
  • UL 2202 - Güvenlik Elektrikli Araç (EV) Şarj Sistemi Ekipmanı Standardı
  • UL 2231-2 - Elektrikli Araç (EV) Besleme Devreleri için Güvenlik Personeli Koruma Sistemleri Standardı: Şarj Sistemlerinde Kullanıma Yönelik Koruma Cihazlarına İlişkin Özel Gereklilikler
  • UL 2271 - Hafif Elektrikli Araç (LEV) Uygulamalarında Kullanım İçin Piller
  • UN 38.3 - Tehlikeli malların taşınması
  • UN38.3:2015- Tehlikeli Malların Taşınmasına İlişkin Öneriler – Testler ve Kriterler El Kitabı – Bölüm 38.3 Lityum Piller
  • GMW16390 - General Motors üretici standardı
Otomotiv
Havacılık
Raylı taşıma
Üretim & Kalite